wtorek, 17 kwietnia 2012

Jak zrobić album?

Pomysł na album z okazji 18 - tych urodzin.


Może dość nie typowy, ale bardzo przyjemnie się przy nim pracowało:)

Bazą albumową została mała tekturowa książka, każda karta została rozdzielona nożykiem do cięć


 Należy przygotować farbę akrylową - ponieważ potrzebowałam koloru błękitno-morskiego zmieszałam emalie białą akrylową z koncentratem pigmentowym niebieskim, zielonym i żółtym.


Nanosiłam kilka warstw w odstępach czasowych tzn. po wyschnięciu każdej warstwy



W międzyczasie  pomalowałam również elementy tekturowe


Po nałożeniu ostatniej warstwy, która przykryła ostatecznie prześwity posypałam na mokrą farbę brokat 
Glitter - Gutermann creativ - kolor szampański


 Następnie za pomocą dziurkacza wykonałam po dwa nacięcia na każdej z kart



Do pierwszej i ostatniej karty założyłam elementy ozdobne - nity


Następnie nałożyłam farbę Acrylic Paint Dabber - Pearl


 Aby delikatnie postarzyć album  wszystkie brzegi albumu pomalowałam


W międzyczasie kiedy karty schły przygotowywałam pierwszą stronę albumu, aby wszystkie elementy tasiemkowe i koronkowe się trzymały przyszyłam je do jednej większej tasiemki



Po wyschnięciu kart nastąpił czas ozdabiania, czyli przyklejania poszczególnych elementów: elementów tekturowych, kwiatków, kolorowych papierów.
Efekt końcowy wygląda tak:








Cały album połączyłam dwoma kółkami.
Elementy metalowe np. zegar znalazłam tu


Pozdrawiam
Agea

9 komentarzy:

  1. świetny tutorial, album piękny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Album jest przepiękny!!! Bardzo mi sie podoba :)
    A mogę prosić o podpowiedź jak się umieszcza te nity? trzeba mieć jakieś specjalne urządzenie do tego??

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekny album...ależ na tym tutorialu wygląda wszystko prosto...może kiedyś się skuszę;)))

    OdpowiedzUsuń
  4. No powiem Ci Agea...PIĘKNIE!!
    bardzo mi siępodoba styl... a wykorzystanie karteczek z Małego Koziołka super- słyszałam o tym sposobie i chyba przygotuję taki...książeczek troszkę jest:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł! Uwielbiam i doceniam każdego kto stara się użyć rzeczy niepotrzebnych do stworzenia czegoś nowego!

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja mam pytania !jakiego kleju używałaś? i czy zabezpieczasz jakos album:lakierem albo czymś..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. użyłam kleju introligatorskiego, po nałożeniu farby akrylowej nałożyłam jeszcze farbę Acrylic Paint Dabber - Pearl i posypałam brokatem

      Usuń
  7. Ojejku pełno mam w domu takich starych książeczek z tekturką z dzieciństwa! W życiu bym nie wpadła żeby wykorzystać je w taki sposób. Wielkie dzięki:))

    OdpowiedzUsuń